Menu Zavřít
06.02.2024
Z jednání radních: Město se dohodlo s nájemcem bývalé hasičky na ukončení jedné z nájemních smluv. Food track zůstává, kulturní akce jsou odloženy
Druhé letošní jednání radních mělo 26 bodů a my vám přinášíme krátký výběr: Město se dohodlo s nájemcem nebytových prostor v budově bývalé hasičky a ukončilo jednu ze dvou nájemních smluv, které se na budovou vztahují. Pan Vít Porubský má s městem uzavřené dvě smlouvy o pronájmu nebytových prostor v budově bývalé hasičky. První z nich je z roku 2021 a vztahuje se na prostory v přední část přízemí budovy, které jsou přístupné z ulice a je zde umístěný food truck. Druhá z nich byla uzavřena  23. 8. 2023 a vztahuje se na část nebytových prostor v zadní části přízemí budovy, a to za účelem pořádání občasných kulturních akcí pro veřejnost. Město a nájemce se dohodli na ukončení smlouvy z roku 2023. „Během uplynulého období se potvrdil záměr města využít bývalou hasičku k občasným kulturním akcím zaměřených na obyvatele města a naznačil další možnosti využití objektu, zejména s ohledem na připravovaný projekt revitalizace Národního domu. Ověřili jsme si také limity a podmínky důležité pro přípravu revitalizace objektu. S panem Porubským jsme se dohodli na ukončení nájmu zadní části prostor s tím, že přední část, kde je umístěný food truck, může v souladu s nájemním smlouvu využívat i nadále,“ vysvětluje místostarosta Ivo Hrdlička a Petra Korlaar k tomu dodává: „Ve spolupráci s Mikulovskou rozvojovou a městským architektem již dokončujeme nový koncept využití budovy bývalé hasičky. Dalším krokem bude projekt revitalizace objektu, včetně využití dotačních titulů a výběr provozovatele, to vše s důrazem na přiměřenost vynaložených prostředků na výstavbu i provoz objektu. Do té doby bude i nadále v přední části fungovat food track pana Porubského.“ Město Mikulov nabízí k propachtování (pronájmu) zahradu na ulici Gagarinova. Pozemek 2291/1 o výměře 291 m² je v nabídce za minimální pachtovné 10 Kč/m²/rok. Písemné nabídky odevzdávejte na podatelnu Městského úřadu v Mikulově s označením „ZVEŘEJNĚNÍ č. 4/MA-2024 -NEOTVÍRAT“. Poslední možný termín odevzdání je 4. 3. 2024. Více informací najdete na NA ÚŘEDNÍ DESCE. Město Mikulov nabízí do  výpůjčky nebytové prostory v Centru volného času na ulici Vrchlického 11 jako hudební zkušebnu kapel. „Uvolnili jsme další prostor v Centru volného času s cílem nabídnout jej k pronájmu místním obyvatelům. Jsme rádi, že se v CVČ pod jednou střechou se setkávají senioři, krojovaná chasa, mikulovské skupiny či skauti,“ dodává místostarostka Petra Korlaar.  Podmínky a způsob přihlášení do výběrového řízení najdete na ÚŘEDNÍ DESCE. Známe roční plán aktivit Zdravého města Mikulov. Mikulov je od roku 2023 aktivním členem Národní sítě Zdravých měst. „Tato iniciativa má za cíl posílit kvalitu života občanů a přispět k udržitelnému rozvoji města. Většina aktivit naplánovaných na letošní rok se zaměřuje hlavně na místní obyvatele. Mimo jiné se můžeme těšit na osvětové dny zdraví a dny pro klima, a také akce v rámci Evropského dne mobility,“ osvětluje starostka Jitka Sobotková a místostarostka Korlaar dodává: „Premiéru budou mít tzv. školní fóra, která chystáme ve spolupráci s řediteli obou základních škol. Cílem školního fóra je získat od žáků zpětnou vazbu k rozvoji školy a města z pohledu mladé generace a také je motivovat k zájmu o dění ve škole i ve městě.“ Mikulovská knihovna byla v loňském roce aktivní, kreativní i úspěšná.  Městská knihovna Mikulov předložila radním zprávu o své činnosti v roce 2023. „Mikulovská knihovna už dávno není „jen“ půjčovnou knih, ale společenským centrem. Je výjimečná svou dynamikou a schopností sdružovat, bavit a vzdělávat lidi různého věku i zájmů.  Celý tým knihovny v čele s ředitelkou Ilonou Salajkovou neustále přichází s novými nápady, upevňuje komunitu ve městě a spolupracuje se školami, za což jim patří velké uznání, poděkování, ale také povzbuzení do další aktivit v roce 2024,“ hodnotí starostka Jitka Sobotková. Knihovnický rok 2023 v číslech: 26 955 knih v knihovním fondu, 1 111 registrovaných čtenářů a 44 097 vypůjčených knih.  V roce 2023 Městská knihovna za realizaci programu "Chutné příběhy z celého světa" získala ocenění Bibliotheca inspirans. Přílohy
02.02.2024
Pomozte Arturkovi z Valtic, kterému visí život na vlásku! V pátek 16. února dorazí přímo do Mikulova mobilní odběrný tým.
Pomozte Arturkovi z Valtic, kterému visí život na vlásku! V pátek 16. února dorazí přímo do Mikulova mobilní odběrný tým. Arturkovi bude letos 6 let. Je nemocný. Vážně. Jedinou nadějí, jak mu zachránit život, je najít vhodného dárce kostní dřeně.Jak můžete pomoci?● Je vám 18–35 let? Zapište se do registru kostní dřeně. ● V pátek 16. února dorazí přímo do Mikulova mobilní odběrný tým, který bude k dispozici v restauraci Alfa na Náměstí č.p. 27 od 14.00 do 18.00.● Sdílejte tuto výzvu. Čím více lidí ji uvidí, tím větší je šance najít správného dárce.Příběh malého bojovníka Arturka můžete sledovat na instagramu zde https://1url.cz/RuUF7 7 VĚCÍ, KTERÉ POTŘEBUJETE VĚDĚT O ZÁPISU DO REGISTRU:● Mobilní tým odebere vzorek slin výtěrem z úst. Nic víc.● Pokud se vám z registru ozvou s tím, že máte shodu s pacientem, nemusíte se ničeho bát. ● Odběr kostní dřeně nebolí, je to jako klasický odběr krve, jen o něco delší.● Na krevní skupině nezáleží, stačí být zdravý a ve věku 18-35 let, v pražském Ikemu berou do 41. narozenin. Více na www.darujzivot.cz● Odebraná kostní dřeň se vám během týden vytvoří zpátky.● Z celkového počtu lidí v registru nakonec kostní dřeň daruje jen necelé 1%. Proto je důležité, aby bylo v registru co nejvíce potencionálních dárců.Nevyhovuje vám únorový termín? Do registru se můžete zapsat v odběrových místech, která jsou obvykle tam, kde je nemocnice, plus na jiných místech viz mapa: https://registr.kostnidren.czDěkujeme za podporu i sdílení. Přílohy